Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού σε ιδιωτικές δομές Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Παρέμβασης για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία

 

Ο κοινωνικός λειτουργός χρησιμοποιεί τις τρεις μεθόδους Κοινωνικής Εργασίας με Άτομα, Ομάδες και Κοινότητα για την υλοποίηση των παρακάτω σκοπών και καθηκόντων του:

1. Υποδέχεται τον ενδιαφερόμενο και την οικογένειά του (* τηλεφωνικά ή σε ραντεβού) και αμέσως μετά: 

  • ενημερώνει για το πλαίσιο (Κέντρο) και καταγράφει το αίτημα ως προς τη φοίτηση, 
  • παραπέμπει εσωτερικά στο σχετικό Τμήμα ή Ειδικότητα για περαιτέρω αξιολόγηση και καταρτίζει το κοινωνικό ιστορικό του ατόμου,
  • παραπέμπει σε άλλη Υπηρεσία, σε περίπτωση που κριθεί ότι το Κέντρο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ενδιαφερόμενου.

2. Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ πλαισίου (Κέντρου), οικογένειας και άλλων κοινωνικών  φορέων και Υπηρεσιών. Διευκολύνει και βοηθά την οικογένεια στην επικοινωνία με αρμόδιες Δημόσιες Υπηρεσίες. Ευαισθητοποιεί την κοινότητα για τις ανάγκες των “μαθητών” και συμβάλλει στην αξιοποίηση των προγραμμάτων ή Υπηρεσιών της από τους μαθητές.

3. Παρακολουθεί την πορεία κάθε “μαθητή” σε συνεργασία με τη διεπιστημονική ομάδα, ώστε να προλαμβάνονται ή αντιμετωπίζονται κρίσεις που αφορούν το οικογενειακό ή κοινωνικό περιβάλλον. Συνεργάζεται με τις οικογένειες των μαθητών, επιδιώκοντας τη θετική στάση της οικογένειας στο πρόβλημα του μαθητή και την ανάπτυξη υγιών ενδο-οικογενειακών σχέσεων.

4. Προετοιμάζει τους “μαθητές” όσο και το υπόλοιπο πλαίσιο (Κέντρο) και την οικογένειά τους για τυχόν λήξη της φοίτησης του μαθητή. Όπου απαιτείται, παρακολουθεί την πορεία του μαθητή και μετά την προσωρινή (π.χ. καλοκαιρινές διακοπές) ή οριστική λήξη της φοίτησης για εύλογο χρονικό διάστημα.

Άγγελος Γ. Κουτουμάνος
Κοινωνικός λειτουργός