Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

 

Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ιδρύθηκαν με το νόμο 2817/2000, αποτελούν αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες του Υπ.Π.Ε.Θ. και ανήκουν στις κατά τόπους περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

 

Σκοπός ίδρυσης των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Διαφοροδιάγνωση-Αξιολόγηση-Υποστήριξη των μαθητών και κυρίως εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Μαθησιακές δυσκολίες).

 

Ο ρόλος του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

 

Εκπαιδευτικός

Όλες οι πράξεις, ενέργειες και εισηγήσεις του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό.

Αποσκοπούν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στη βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους.

Επιδιώκουν να καταστεί δυνατή η ένταξη τους στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα, η επαγγελματική τους κατάρτιση,η συμμετοχή στην παραγωγική διαδικασία,η αποδοχή τους από το κοινωνικό σύνολο και η ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη.

 

Υποστηρικτικός

Έχει την δυνατότητα και την αρμοδιότητα της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης τόσο στο διδακτικό προσωπικό που εμπλέκεται στην όλη εκπαιδευτική παρέμβαση όσο και στους γονείς και στις οικογένειες γενικότερα αυτών των μαθητών.

Παροχή λογοθεραπευτικής υποστήριξης σε μαθητές.

Προγράμματα παρέμβασης σε σχολεία (προγράμματα συναισθηματικής αγωγής, βιωματικά εργαστήρια).

Ενημέρωση τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας για ζητήματα ειδικής αγωγής.

Ευαισθητοποίηση τοπικής κοινωνίας σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών (ημερίδων σε συνεργασία με τοπικούς φορείς / σχολεία,δημοσιεύσεις άρθρων,προβολή μέσα από τοπικά ηλεκτρονικά μέσα κ.α.).

 

Κοινωνικός

Τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όμως, έτσι όπως ιδρύθηκαν χωροταξικά (ένα για κάθε νομό), καλύπτουν όχι απλά σε μεγάλο βαθμό αλλά σχεδόν απόλυτα τις ανάγκες όλης της χώρας.

Η έρευνα και η καταγραφή των ατόμων με δυσκολίες στη μάθηση, η εφαρμογή προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών,γονιών και ευρύτερα της κοινωνίας προσδιορίζουν τον κοινωνικό χαρακτήρα των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και είναι τις σημαντικότερες δραστηριότητες και αρμοδιότητές τους.

 

Η διάγνωση αφορά:

Εκπαιδευτική, Ψυχολογική και λογοθεραπευτική αξιολόγηση του μαθητή / της μαθήτριας.

Λήψη κοινωνικού ιστορικού από τους γονείς.

Συνεργασία με άλλους ειδικούς όταν κρίνεται απαραίτητο (π.χ. Παιδοψυχίατρο, εργοθεραπευτή, αναπτυξιολόγο, παιδονευρολόγο κ.α.)

Διεπιστημονική εξέταση της κάθε περίπτωσης.

Διάγνωση και διαφοροδιάγνωση του είδους των εκπαιδευτικών αναγκών.

Εισήγηση σχετικά με το κατάλλο πλαίσιο φοίτησης / υποστήριξης (Τμήμα ένταξης, Παράλληλη στήριξη, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο κλπ.)

Κατάρτιση εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για το μαθητή / τη μαθήτρια σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

 

Αρμοδιότητες των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. πρώην Κ.Δ.Α.Υ.

Η έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη στην κατάλληλη σχολική μονάδα .

Η συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο εκπαιδευτικό προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση των γονιών του μαθητή.

Ο καθορισμός του είδους των βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη ένα παιδί στο σχολείο η στο σπίτι.

Η εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις εξετάσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η εισήγηση για την ίδρυση, κατάργηση, προαγωγή, υποβιβασμό, μετατροπή ή συγχώνευση σχολείων Ειδικής Αγωγής και Τμημάτων Ένταξης.

 

Η διαδικασία που ακολουθείται για την αξιολόγηση.

Τηλεφωνική επικοινωνία του σχολείου / γονέα με την υπηρεσία του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Η πρώτη συνάντηση γίνεται με την κοινωνική λειτουργό.

Ακολουθεί η εκπαιδευτική αξιολόγηση.

Συνάντηση του μαθητή με την Ψυχολόγο της υπηρεσίας.

Συλλογή στοιχείων από τον εκπαιδευτικούς της τάξης.

 

Σύνταξη γνωμάτευσης – Ειδικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος.

Συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδας του κέντρου – συζήτηση από τα μέλη για τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει, τις παρατηρήσεις και τις αξιολογήσεις τους.

Σύνταξη της Γνωμάτευσης στην οποία προσδιορίζεται αν ο μαθητής πράγματι ανήκει σε κάποια από τις κατηγορίες των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύνταξη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος το οποίο περιέχει αναλυτικά τους εκπαιδευτικούς στόχους.

Γνωστοποίηση της γνωμάτευσης στους γονείς.

Γνωστοποίηση της γνωμάτευσης στο Σχολείο.

 

Στελέχωση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής.

Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ψυχολόγοι.

Κοινωνικοί λειτουργοί.

Λογοπεδικός.

Διοικητικός υπάλληλος.

 

ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ παραπέμπονται μαθητές που – για διάφορους λόγους δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις μαθησιακές και / ή κοινωνικές απαιτήσεις του σχολείου.

Μέχρι σήμερα έχουν αξιολογηθεί απο την υπηρεσία 3800 μαθητές ( 1600 επαναξιολογήσεις ).Αγόρια 70,50 % - Κορίτσια 29,50%.

Η μεγαλύτερη προσέλευση μαθητών παρατηρείται στις ηλικιακές ομάδες 7-9 ετών σε ποσοστό 28,7% και 13-15 ετών σε ποσοστό 27,1% .

Το μεγαλύτερο ποσοστό των αξιολογήσεων αφορά σε μαθητές του Δημοτικού (47,3%) και του Γυμνασίου (30,50%).

Η Α' Γυμνασίου είναι η τάξη με το μεγαλύτερο ποσοστό προσέλευσης για διάγνωση.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών που αξιολογήθηκαν προέρχεται από αστικές περιοχές.

 

Προβληματισμοί της Υπηρεσίας ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Δεν έχουν καλυφθεί τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών ΠΕ70, Ε.Ε.Π.,Ψυχολόγων ΠΕ23).

Υπάρχει έλλειψη Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Δυστυχώς έχει παγιωθεί μια δυσχερή κατάσταση και η στελέχωση των λειτουργικών κενών του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να γίνεται το Νοέμβριο ή και το Δεκέμβριο με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η μισή σχολική χρονιά και να υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στα αιτήματα των γονέων και στην αξιολόγηση των μαθητών.

Τελευταία παρατηρείται σημαντική αύξηση στον αριθμό των αιτήσεων για αξιολόγηση μαθητών από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Στις αποσπάσεις του Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Ε.Ε.Π. και Διοικητικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. , παρατηρείται το φαινόμενο η αναπλήρωση να γίνεται πολύ αργότερα ή και καθόλου.

Δεν υπάρχει η χρηματοδότηση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για την άμεση κάλυψη λειτουργικών εξόδων .

 

Προτάσεις της Υπηρεσίας ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Νομού Αιτωλοακαρνανίας.

Κάλυψη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Εκπαιδευτικών ΠΕ70) και Ε.Ε.Π. (Ψυχολόγων ΠΕ23).

Κάλυψη των λειτουργικών κενών του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με την έναρξη του Σχολικού έτους, ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση στα αιτήματα των γονέων και να αξιολογούνται άμεσα όλοι οι μαθητές.

Η παραπομπή των μαθητών στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να γίνεται εφόσον έχει πραγματοποιηθεί πρόγραμμα παρέμβασης από τον / την εκπαιδευτικό του σχολείου, τον Σύμβουλο Γενικής Αγωγής και την ΕΔΕΑΥ (αν λειτουργεί ) και εφόσον οι δυσκολίες του μαθητή συνεχίζονται.

Λειτουργία όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και προτεραιότητα στην κάλυψη θέσεων εκπαιδευτικών που πλαισιώνουν υποστηρικτικές δομές (Ειδικά Σχολεία – Τμήματα ένταξης, Παράλληλη στήριξη ), ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας.

Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης .

Ίδρυση και στελέχωση σε κάθε νομό θέση Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής.

Συνεχής επιμόρφωση και ενημέρωση του συνόλου των ειδικοτήτων του προσωπικού της Ειδικής Αγωγής για την καλύτερη επίτευξη των στόχων της και ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ όλων των φορέων που εμπλέκονται με την Ειδική Αγωγή.

Να απαιτήσουμε ένα δημόσιο σχολείο για όλους, πολυεπίπεδο, χωρίς περιορισμούς πρόσβασης στη γνώση, με προγράμματα που να σέβονται τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα του κάθε μαθητή, με δραστηριότητες που επιδιώκουν τη συνεργασία,το σεβασμό, την αλληλοαποδοχή, ένα σχολείο για όλους που να προάγει τον κοινωνικό του ρόλο.

 

 Ναυπάκτου 168, 302 00 Μεσολόγγι

Τηλέφωνα 2631055077, 2631055259,  2631055258.

2017.